manoservisas.lt
Banner
El. paštas:     Slaptažodis:  Naujas vartotojas Priminti slaptažodį


Raktiniai žodžiaiApskritisMiestas
Paslaugų paieška

Pagrindinės paslaugos

Papildomos paslaugos

Kiti duomenys

Raktiniai žodžiaiApskritisMiestas
Specializuojasi šių markių remonteAutorizuotas servisas

Vykdomos akcijos

 
Greita paieška

Raktiniai žodžiaiApskritisMiestas
Paslaugų paieška

Pagrindinės paslaugos

 

Papildomos paslaugos

Kiti duomenys

Raktiniai žodžiaiApskritisMiestas
Specializuojasi šių markių remonteAutorizuotas servisas

Vykdomos akcijos

 
Greita paieška

Raktiniai žodžiaiApskritisMiestas
Paslaugų paieška

Pagrindinės paslaugos

Papildomos paslaugos

Kiti duomenys

Raktiniai žodžiaiApskritisMiestas
Specializuojasi šių markių remonteAutorizuotas servisas

Vykdomos akcijos

 
Greita paieška
Ar sulauksime senovinių  automobilių kainų burbulo?

Ar sulauksime senovinių automobilių kainų burbulo?

2010 vasario 08 | 11:53Komentarų: 3


Vytautas Mikalajūnas, žurnalas "investuok" www.kurinvestuoti.lt

„Susidomėjimas senovine technika pastoviai didėja, didėja ir investicijos į šią „turto klasę",- tvirtina Ramūnas Kardelis, Lietuvos istorinių transporto priemonių išsaugojimo asociacijos„Retromobile" klubo prezidentas. Jo nuomone,nemaža dalis žmonių, įsigyjančių senovinius automobilius, net nesiekia materialinės naudos. „Jie domisi senovine technika, ją įsigyja, bando restauruoti. Tinkamai restauravus, atkūrus tokią, kokia ji nuriedėjo nuo gamyklos konvejerio, senovinės transporto priemonės vertė staiga pakyla, o suma, kuri galėtų būti gauta ją pardavus, dažniausiai gerokai viršija pinigų sumą, išleistą senam automobiliui įsigyti ir jį restauruoti. Tokie automobiliai, kitaip nei kasdieniniai, su kiekvienais metais tik brangsta", - teigia R. Kardelis. Pasak senovinių automobilių žinovo Manto Šapokos, norintiems investuoti yra ir lengvesnis kelias - įsigyti jau restauruotą automobilį ir tikėtis uždirbti technikai senstant.

Lietuvoje dar nesidomima

Pasak M. Šapokos, investavimas į senovinius automobilius nuo investavimo į kitas kultūros vertybes skiriasi tuo, jog senoviniais automobiliais galima ne tik gėrėtis, bet ir jais važinėti. Senoviniai automobiliai - didžiausias vyrų hobis pasaulyje. Vakarų Europoje ši veikla labai išplitusi. M. Šapoka mano, jog Lietuvoje domėjimasis senoviniais automobiliais padidės, kai žmonės turės daugiau atliekamų pinigų. Kol kas Lietuvoje tokią techniką perka ir jais važinėja tik siauras ratas žmonių. Nors pas mus ir auga susidomėjimas prieš karą pagamintais automobiliais, tačiau juos perka tik labai turtingi lietuviai.

Vertingi tik restauruoti

R. Kardelis teigia, jog vien faktas, kad įsigyta transporto priemonė sena, automatiškai nesukuria vertės. Anot eksperto, vertė sukuriama kruopščiai restauravus automobilį, surūdijusias bei susidėvėjusias detales pakeitus naujomis. „Retromobile" klubo prezidentas nepataria spekuliuoti senoviniais automobiliais: dėl restauracijos specifikos, dažniausiai nepasiseka tiesiog perparduoti netvarkomą automobilį, palaikius jį kelerius metus, nes nerestauruotas jis išlieka mažai vertingas. „Automobilio vertei įtakos turi ir automobilio spalva: tarybiniai automobiliai gamykloje nebuvo dažomi rožine, ryškiomis bei perlamutrinėmis spalvomis. Tokia spalva perdažytas automobilis jau nėra originalus. Reikia atkreipti dėmesį ne tik į estetinį vaizdą, bet ir į įvairias smulkmenas. Pavyzdžiui, kokiomis siūlėmis persiūtas salonas, kokios odos sėdynės ", - teigia Egidijus Minskas, asociacijos „Retromobile" narys. „Automobilio įsigijimo vertė sudaro 20-30 proc. lėšų, kurios išleidžiamos restauruojant automobilį. Todėl kartais verta pirkti brangesnį geresnės būklės, tikintis, jog jį restauruoti atsieis pigiau", - mano R. Kardelis.

Pirkti ne bet ką.

Prieš renkantis konkretų automobilį, kurį nori įsigyti, E. Minskas pataria sužinoti apie šį modelį ir patį automobilį kuo daugiau: ar toks modelis turi paklausą, kuo jis išskirtinis, kaip atrodys atkurtas. Tarybiniai automobiliai dar kelia nostalgiją, tačiau prieškariniai įdomūs tik vienetams, todėl tikrai verta dalyvauti senovinių automobilių parodose, susipažinti su jų savininkais. „Šie žmonės papasakos viską, ką žino apie šiuos automobilius, parodys jo ypatumus." Prieš įsigyjant, žiemą patariama rinkti informaciją apie automobilį. Vasarą apsilankyti renginiuose, pasižiūrėti, kaip automobilis atrodo restauruotas. O jau kitą sezoną nuspręsti, kokį automobilį nori įsigyti. „Geriausia apie savo ketinimus informuoti senovinės technikos gerbėjų klubų narius. Jei apie norą pirkti senovinį automobilį žinos dabartiniai jų savininkai, jiems nusprendus vieną ar kitą mašiną parduoti, jie jau žinotų į ką kreiptis", - teigia E. Minskas. Jis pasakoja, jog tarp kolekcionierių vyksta ne tik prekyba, bet ir transporto priemonių mainai. „Greičiau auga retesnių modelių vertė. Pavyzdžiui, „Gaz 21" modelių buvo pagaminta virš 600 000, o „Gaz 12", kitaip dar vadinamų „Zim" - apie 27 000", - taip „Retromobile" klubo prezidentas aiškina, kodėl skiriasi toje pat gamykloje panašiu metu pagamintų automobilių kainos.

Dažnai būna patobulinti

E. Minskas teigia, jog senovinių automobilių savininkai, ne kolekcionieriai, į juos žiūri visai kitaip. Jiems svarbiausia, kad automobilis važiuotų kuo patikimiau ir ekonomiškiau. Kėbulas tokiu atveju turi atrodyti naujesnis bei gražesnis. Beveik kiekviename senesniame automobilyje atlikti vienokie ar kitokie patobulinimai. Detalės, o kartais net visi mazgai, pavyzdžiui, variklis, pakeisti neoriginaliomis, ne tam modeliui skirtomis. Pasak tarybinių automobilių eksperto, tokio automobilio savininkas tvirtins, kad mašina originali, nors ne tik variklis, bet ir kiti mazgai bus pakeisti į gerokai naujesnius. Tokios transporto priemonės vertė nė iš tolo neprilygsta originalaus modelio vertei, tačiau skirtumus mato tik besidomintys senovine technika. Dažnai labiau apsimoka pirkti visiškai supuvusį, bet originalų automobilį, nei rekonstruotą neoriginaliomis detalėmis. Pirmuoju dažnai pakanka sutvarkyti kėbulą, antruoju reikia ieškoti pakeistų originalių detalių, kurios jau seniai nebegaminamos - jas teks gaminti pagal turimus brėžinius.

Išlaikymui - ne tik garažas

Senoviniams automobiliams reikia sauso, vėdinamo bei švaraus garažo. Tačiau, anot E. Minsko, vien garažo nepakanka - kartais reikiaautomobiliu pavažiuoti. „Originalus vairas bei įvairiausi mygtukai išsilaiko ilgiau, jei jie čiupinėjami žmogaus rankų - tuomet jie pasidengia apsaugine žmogaus riebalų plėvele", - teigia ekspertas. Automobilius, kurių kaina viršija keliasdešimt tūkstančių eurų, patariama laikyti patalpose, kuriose įrengtos specialios drėkinimo, kondicionavimo sistemos. Pastaraisiais metais Vokietijoje populiarėja „kapsulės", į kurias automobilis sandariai uždaromas, į jas pripučiama švaraus oro - taip išvengiama sąlyčio su užteršta atmosfera, dulkių bei kitų poveikių.

Reikia demonstruoti

Pasak E. Minsko, nepakanka nusipirkti keletą senovinių automobilių ir laukti kol jie pabrangs - juos dar reikia demonstruoti. „Turint keleto automobilių kolekciją, reikia turėti bent vieną automobilį, kurį būtų galima rodyti visuomenei, važiuoti į renginius, parodas. Tokiu atveju potencialūs pirkėjai žinos, kokius turi automobilius, ir pats žinosi, kam pasiūlyti pirkti juos. Neretai įvairių renginių ar parodų metų žmonės prieina ir klausia, už kiek parduotum vieną ar kitą automobilį", - pataria tarybinių automobilių ekspertas.

Nuo 5 000 litų

E. Minskas tvirtina, jog senovinių tarybinių automobilių kainos šiuo metu krenta. Nevažiuojantį senovinį tarybinį automobilį galima nusipirkti skiriant tam iki 5 000 litų, originalų, bet ne idealios būklės senovinį tarybinį automobilį galima rasti už 10 000 litų. Už automobilį mokant virš 15 000 litų, galima tikėtis, jog jis bus ir estetiškai gražus, ir techniškai tvarkingas - nebus gėda išvažiuoti į gatvę. Kainai perkopus 20 000 litų reikėtų tikėtis restauruoto automobilio. Dažnai parduodami išardyti automobiliai, prie kurių esą prideda dar keletą komplektų detalių. Tokiomis istorijomis E.Minskas pataria netikėti, kadangi surenkant mašiną vis tiek trūks kokių nors smulkmenų. Anot eksperto, yra ir psichologinė automobilio kainos riba, kai, nesvarbu, koks tvarkingas bebūtų automobilis, daugiau gauti už jį vargiai galima tikėtis. „Pavyzdžiui, žmonėms sunku suvokti, kaip už seną, bet tvarkingą „žigulį" galima mokėti kelis tūkstančius litų. Tačiau ateityje šio automobilio kaina kils. Nusipirkus pigesnį, bet blogesnės būklės automobilį, jo restauracija atsieis žymiai brangiau", - paaiškina tarybinių automobilių ekspertas.

Per dešimtmetį pabrango triskart

Pasak E. Minsko, prieš dešimt metų nusipirkus senovinį tarybinį automobilį, lygiai tokį patį, koks buvo nupirktas, prieš kelerius metus galima buvo parduoti bent triskart brangiau. Senovinių tarybinių automobilių kainos prieš dvejus metus buvo pasiekusios piką - dabar jos kiek nukritusios. Pritardamas kolegai R. Kardelis tvirtino, jog 2002-2005 metais geros būklės senovinių tarybinių automobilių kainos kasmet augdavo po 100 proc. Jo nuomone, tai lėmė spartus senovinės technikos gerbėjų klubų kūrimasis.

Vakarietiški žymiai vertingesni

Vakarų šalių gamybos senoviniai automobiliai žymiai vertingesni nei Lietuvoje populiarūs tarybiniai. Senovinių automobilių žinovas M.Šapoka tvirtina, jog neverta gaišti laiko ir leisti pinigų restauruojant kokią nors tarybinę „Volgą", geriau jėgas bei pinigus skirti kokios nors labiau Vakaruose vertinamos markės - „Jaguar" ar „Mersedes-benz" - restauravimui. Pasak M. Šapokos, vakarietiškų senovinių automobilių vertė kasmet kyla po 10-15 proc. Tačiau tai vidutinė grąža, konkretus uždarbis priklauso nuo daugelio veiksnių. Kitas argumentas ieškoti automobilių Vakaruose - Lietuvoje žmonės už visiškai sugriuvusius automobilius jau prašo neberealių pinigų.

Daugėja amerikietiškų

E. Minsko nuomone, artimiausioje ateityje gali atsitikti ir taip, jog senoviniai tarybiniai automobiliai praras populiarumą, kadangi vis mažiau
žmonių išvažiuos su jais į gatves, o populiaresni taps amerikietiškieji, kuriuos ganėtinai pigiai galima įsigyti už Atlanto. Lietuviai ekskliuzyvų šiuo metu dažniausiai ir ieško už Atlanto. Nors prieš 35-45 metus JAV buvo pagaminta labai daug įspūdingų automobilių, jie dabar niekam nereikalingi ir rūdija JAV užkampiuose. M. Šapokos vertinimu, turės praeiti dar daug laiko, kol šie automobiliai įgis didesnę vertę.

Ateis laikais ir „žiguliams"

„Tarybiniai automobiliai nuostabūs tuo, jog žmonėms sukelia nemažai prisiminimų, tačiau laikui bėgant šių mašinų mažėja. Pastaruoju metu vertę įgauna ir naujesni tarybiniai automobiliai, pagaminti prieš 30-35 metus", - teigia R. Kardelis, manantis, jog po kelerių metų bus pradėta domėtis ir seniausiais „žiguliais" bei naujesnėmis „volgomis". E. Minskas pasakoja, jog nemažai kolekcionierių jau dabar perka ir senesnius „žigulius", tačiau laiko juos garažuose ir kol kas dar nerodo.

Papildomos pajamos

Senovinių automobilių „Retromobile" klubo prezidentas R. Kardelis sako, kad nėra kažkokio geresnio ar blogesnio laiko pirkti senovinius automobilius tikintis uždirbti, jei planuoji jį laikyti 10- 15 metų. Tačiau prieš įsigyjant pataria pagalvoti, kur automobilis bus laikomas -reikia nebloginti jo būklės. Reikia žinoti ir tai, kad bus išleista nemažai pinigų jam išlaikyti. Antra vertus, techniškai tvarkingus automobilius galima papildomai nuomoti renginiams, šventėms - taip bent jau visiškai padengti saugojimo išlaidas.


Jūsų komentaras

Vardas*:
El. paštas:
Komentaras*:
Kodas*:
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
 
Skaityti komentarus
vilius2012 gegužės 06 | 11:00
Sveiki.Turiu sena Volksvagen Transporter apie 1970m. Gal butu galima suzinoti kiek uz toki gauti galetu?
jolita2012 gegužės 15 | 11:51
kiek kainuoto 1971m mersedes-benz markes sunkvezimis
Jonas2013 rugsėjo 30 | 15:30
as prekiauju klasikiniais automobiliais tokiais kaip FORD MUSTANG 1966 metu originaliai atstatytas ir panasiai.
Yra visa ekspozicija kuria galima apziureti skambinkit
+37067105012