manoservisas.lt
Banner
El. paštas:     Slaptažodis:  Naujas vartotojas Priminti slaptažodį


Raktiniai žodžiaiApskritisMiestas
Paslaugų paieška

Pagrindinės paslaugos

Papildomos paslaugos

Kiti duomenys

Raktiniai žodžiaiApskritisMiestas
Specializuojasi šių markių remonteAutorizuotas servisas

Vykdomos akcijos

 
Greita paieška

Raktiniai žodžiaiApskritisMiestas
Paslaugų paieška

Pagrindinės paslaugos

 

Papildomos paslaugos

Kiti duomenys

Raktiniai žodžiaiApskritisMiestas
Specializuojasi šių markių remonteAutorizuotas servisas

Vykdomos akcijos

 
Greita paieška

Raktiniai žodžiaiApskritisMiestas
Paslaugų paieška

Pagrindinės paslaugos

Papildomos paslaugos

Kiti duomenys

Raktiniai žodžiaiApskritisMiestas
Specializuojasi šių markių remonteAutorizuotas servisas

Vykdomos akcijos

 
Greita paieška
Kėbulo korozija. Kas laimi kovą su druskomis?

Kėbulo korozija. Kas laimi kovą su druskomis?

2010 sausio 14 | 14:16Komentarų: 0


Šaltuoju metų laiku barstoma druska vėl priminė apie automobilio kėbulo apsaugą nuo rūdžių. Tūkstančiai tonų druskos išbarstoma Lietuvos keliuose kiekvieną žiemą. Jau ne vieną dešimtmetį druskos mišiniai su smėliu ir druskos tirpalai yra pagrindinė saugų eismą žiemą užtikrinanti priemonė. Nemažai vairuotojų, detaliau apžiūrinėdami automobilį šviečiant pavasario saulei, randa naujų korozijos židinių. O kiek jų lieka nepastebėtų: vidinėse ertmėse, ratų arkose ar tiesiog po durelių apmušalais?

Šiame straipsnyje pamėginsime glaustai apžvelgti automobilių kėbulų apsaugos nuo korozijos būdus, gamintojo garantijas, papildomas apsaugos priemones.

Lietuvos vairuotojai jau pakankamai senai „išlipo" iš žigulių, moskvičių ir kitų sovietinės eros automobilių. Eksploatuojant užsienietiškų markių automobilius taip pat jau sukaupta patirtis, kurių gamintojų automobiliai rūdija greičiau, kurie atsparesni korozijai net ir mūsų sąlygomis.

Ne vien Lietuvoje automobiliai rūdija. Jūrinis klimatas, druska ir jos tirpalai keliuose - koroziją greitinantys faktoriai yra ir kitose šalyse. Verta pastebėti, kad skandinavai jau seniau nei lietuviai renkasi įvairių gamintojų automobilius. Šiose šalyse sukaupta didelė patirtis kaip saugoti automobilį nuo korozijos. Švedijoje yra net institutas tiriantis koroziją ir apsaugos nuo jos būdus, jų efektyvumą.
Pavyzdžiui Danijoje, vairuotojui įsigijusiam automobilį, atrodo visiškai natūralu automobiliui suteikti papildomą antikorozinę apsaugą specializuotose dirbtuvėse, gauti tai liudijantį sertifikatą, garantijas.

Ko galima tikėtis iš antikorozinio padengimo, jei šią paslaugą perkame ne naujam, o 5-7 ar 10 metų senumo automobiliui?

Kokio amžiaus automobilis tai bebūtų, papildomas antikorozinis padengimas sulėtins, ar net sustabdys automobilio kėbulo koroziją jau esančiuose korozijos židiniuose. Teisingai, pagal kiekvienam automobiliui sukurtą dengimo schemą, apdorotas automobilis bus apsaugotas garantiniam ir ilgesniam laikui nuo naujų korozijos židinių atsiradimo. Čia taip pat galima paminėti, kad skirtingo amžiaus automobiliams naudojamos skirtingos medžiagos.


Parduodami naudotą automobilį, jau minėti skandinavai, potencialiam pirkėjui drąsiai pateikia antikorozinio padengimo sertifikatą. Taip akcentuojama, kad automobiliu buvo rūpinamasi, jo vertė didesnė nei analogiškų automobilių be kėbulo antikorozinės apsaugos. Pripažinkime, kad ir automobilis perkamas akimis. Tikrai maloniai nuteikia automobilis „nesukirmijusiu" kėbulu ir be akivaizdžių kėbulo „retušavimo" žymių.

Jei po šio straipsnelio nuspręsite, kad jūsų automobilis vertas papildomos antikorozinės apsaugos, turėtumėte žinoti, kuo pasižymi geros antikorozinio padengimo dirbtuvės:

  • Prieš atliekant padengimo darbus, automobilis kruopščiai plaunamas aukšto slėgio srove, po to džiovinamas. (dėl šios priežasties nėra skirtumo ar padengimas atliekamas žiemą, ar vasarą)
  • Automobilis dengiamas pagal individualią schemą.
  • Specialiose vietose grežiamos kiaurymės, naudojami specialūs dangų išpurškimo antgaliai.
  • Išrašomas garantinis sertifikatas, su aiškiai išdėstytomis garantijos sąlygomis.

Dar liko nepaminėta gamintojo garantija. Iš tiesų, dabar dauguma automobilių gamintojų suteikia įspūdingas garantijas nuo korozijos. Vienos salygos aprašo kiek laiko neatsiras korozijos židiniai, kitos nusako kokiam laikotarpiui suteikiama garantija nuo kiauryminio prarūdijimo. Retas vairuotojas įsigilina į kėbulo garantijos sąlygas. Realiai, jei jūs atvyksite į automobilių gamintojo saloną su 10 metų senumo automobiliu pareikšti pretenzijos dėl kėbulo korozijos (jei garantija suteikta 12 metų), nustebsite kiek sąlygų reikėjo paisyti tuos dešimt metų, kad garantija galiotų. Paprastai tariant net menkiausias kėbulo pažeidimas turėtų būti remontuojamas autorizuotame servise, serviso knygelėje atliekamos atžymos apie automobilio kėbulo pažeidimus ir jų atstatymą... Taigi, ilga garantija tai daugiau pardavimo argumentas.
Jei automobilis iš tiesų gerai paruoštas gamykloje, tokios markės automobiliai pastebimi vairuotojų ir turi didesnę vertę antrinėje rinkoje.

Straipsnis parengtas padedant UAB Antikoras darbuotojams www.antikoras.lt

Korozijos pažeistų automobilių nuotraukos


Jūsų komentaras

Vardas*:
El. paštas:
Komentaras*:
Kodas*:
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)